Statistieken versus effectieve groei op Twitter

 

Statistieken zijn cijfers die je vertellen wat je kunt doen om groei te bevorderen

 

In onze ervaring hebben wij geleerd dat statistieken niet ieders ‘ding’ is. Vaak horen we: “Strategisch denken is niets voor mij. Geef mij maar gewoon actie en ik zie wel”. Yes, waargebeurd! Als we vervolgens uitleggen dat iemand juist vanuit de statistieken kan zien welke actie er nodig is met het behalen van het gewenste resultaat, dan staan de oren er al iets meer naar. Maar hoe? Hoe werken die cijfertjes en wat fluisteren ze je dan toe? Dat leggen we je in dit artikel verder uit. Althans, Laura, zij is bij ons van de cijfertjes 😊

 

Om de statistieken in Twitter te bekijken, ga je aan de linkerkant naar: ‘Meer’ en dan naar: ‘Analyses’. Dit werkt allemaal net iets anders dan op andere Social Media platforms, maar alsnog is het niet heel ingewikkeld. Vervolgens klik je op: ‘Analyses inschakelen’. Et voilà!

Plaats wat content en je zult mooi staafdiagrammen of grafieken zien. 

Statistieken versus groei op Twitter

Waar vind je de statistieken?

Twitter doet het weer net iets anders als bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn of Instagram. In principe kun je met zowel privé als zakelijk je statistieken mooi inzien. Je maakt de statistieken inzichtelijk door de uitvoering van bovenstaande stappen in de introductie en de afbeeldingen hierboven en hiernaast.

De statistieken zijn als volgt uit te lezen:

  • Tweets
    Jouw tweets over het algemeen. Je kunt ze analyseren door de onderscheiding te maken tussen: weergaven (hoeveel mensen hebben jouw tweet gezien), interactie (hoe vaak is er op gereageerd, gevolgd, geretweet) en de interactieratio (het percentage van de interactie).
  • Toptweets
    Welke tweets hebben het meest opgeleverd
  • Tweets en antwoorden
    Hier zie je de statistieken van jouw tweets en opmerkingen van anderen
  • Uitgelicht
    Wanneer je een advertentie hebt gedraaid of draait, zie je hier de resutaten.

Menu om analyses Twitter te zienAan de rechterkant kun je de volgende statistieken inzien:

  •  Interacties
    Onderverdeeld in interactieratio (het percentage tweets t.o.v. de retweets, likes en deelacties) en de clicks op links
  • Gemiddelde clicks op links per dag
  • Retweets zonder opmerkingen
    Direct geretweet en niet toegelicht met eigen content
  • Gemiddelde retweets zonder opmerkingen per dag
  • Vind-ik-leuks
  • Gemiddelde vind-ik-leuks

 

Statistieken op Twitter zoals doelgroep en interactie

Meer gegevens

Dan heb je ook nog:

  • Weergaven
    Het aantal keren dat Twitteraars de tweet hebben gezien
  • Interacties
    Het totaal aantal keren dat een twitteraar een actie heeft uitgevoerd met jouw tweet. Dus clicks, vind-ik-leuks, volgacties, zelfs clicks op hashtags, etc. 
  • Interactieratio
    Het percentage van de interactie gedeeld door het totale aantal weergaven.

 

Omdat Het Virtuele Ondersteuners Platform, nog niet actief zijn op Twitter kunnen we nog geen inzichten delen vanuit ons eigen perspecties. Bovenstaande afbeeldingen zijn afkomstig van andere ondernemingen (van Laura). 

Maar zoals elk ander platform kun je ook bij Twitter goed inzien wie jouw volgt (doelgroep), waar ze afkomstig zijn, wat je eventuele conversieratio is (content gedeeld door de eventueel verkoop van producten en diensten). 

Voor meer informatie verwijzen we je daarom graag door naar het volgende artikel.

 

Tot slot

Dit is de belangrijkste informatie die je kunt gebruiken om de statistieken op Twitter te begrijpen. Maar er is natuurlijk altijd meer over te vertellen of te schrijven. 

 

 

Share:

More Posts

GASTBLOG INDIENEN?

Ontzettend leuk dat je bereid bent een gastblog te schrijven of een masterclass/webinar te geven voor Het Virtuele Ondersteuners Platform.
Via dit formulier kun je aangeven wat jouw voorkeur heeft, wat het onderwerp is en hoe je er invulling aan wil geven.


Gastblog

Deze vragen gaan enkel over het aanleveren van een gastblog. 


Webinar/Masterclass

Deze vragen zijn relevant wanneer je een masterclass of webinar wilt geven in de FB community


Call To Action

In deze sectie kun je aangeven of je al een 'call to action' hebt gedacht. Een weggever, zoals: e-book, checklist, 1-op-1 sessie, etc.


Graag contact:

Je hebt aangegeven graag eerst contact met mij te willen. Dat is absoluut prima. Je kunt mij bellen op 0625277907 (of appen) of stuur een mail naar steljevraag@hetvirtueleondersteunersplatform.nl

Aanleveren blog

Heb je al een geschreven blog? Dan kun je hem in deze sectie insturen. Ik zal hem vervolgens beoordelen.

In het uiterste geval kan het zijn dat het niet aansluit bij de doelgroep, of kan ik mij niet vinden in de schrijfstijl (al kan ik mij dat niet voorstellen). In dat geval neem ik eerst nog even contact met je op.


Graag contact:

Je hebt aangegeven graag eerst contact met mij te willen. Dat is absoluut prima. Je kunt mij bellen op 0625277907 (of appen) of stuur een mail naar steljevraag@hetvirtueleondersteunersplatform.nl

Laatste gedeelte

Nog enkele laatste vragen over de beste manier om in contact te komen met elkaar


Manier van contact

Super dat je jouw gastblog/masterclass/interview aan het online platform toevertrouwd. In deze laatste stap wil ik nog paar laatste vragen aan je stellen.