Social Media – Website: IN PLAATS VAN óf juist MET

De Online Techgirl - Saskia Veltenaar

Social media in plaats van een website, is dat een goed idee? Of is het een verlengstuk van elkaar?

WIST JE DAT…

… 92% van de mensen online beginnen met zoeken als ze een oplossing voor hun probleem zoeken? Sooooow, best een hoog percentage, hè?! Je kunt je dus wel voorstellen dat jouw website dé basis van de communicatie is met jouw doelgroep en als een verlengstuk dient van je social media. Slim dus om er voor te zorgen dat jouw website waanzinnig én waardevol is. ❣️

HOE KUN JE MET JE SOCIALE MEDIA EEN GROTER BEREIK CREËREN?

Dat doe je door regelmatig content te plaatsen op de social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn… daar waar je actief op bent.

Ook verwijs je regelmatig naar jouw website waar mensen meer uitleg krijgen over jouw business/product/dienst.

Andersom is het slim om bezoekers van je website de mogelijkheid te bieden om jouw content te delen via sociale media. Want hoe meer mensen je website bezoeken en je sociale media updates delen, hoe beter je gevonden wordt via zoekmachines. En dus ook door jouw potentiële klanten.

De Online Techgirl - Saskia Veltenaar

SOCIAL MEDIA AFSTEMMEN OP JE WEBSITE

Let er wel op dat de content op sociale media én je website echt op elkaar afgestemd zijn. En dan bedoel ik niet alleen qua branding en huisstijl, qua visuals, maar óók qua jouw tone of voice. Je wil niet dat mensen in de war raken, omdat je op je socials heel anders “praat” dan op je website. Op die manier raakt jouw ideale klant in de war over wie jij bent en wat je doet. Dus… Wees consistent. (PS In mijn Canva-cursus geef ik je heel wat tips over hoe je consistent kunt zijn en blijven in je visuele uitstraling. )😍

WAAROM WIL JE JOUW IDEALE KLANT NAAR JOUW WEBSITE KRIJGEN?

De content die je op social media plaatst zorgen voor meer zichtbaarheid. Pas als jouw ideale klant jouw website bezoekt, leert hij of zij jouw producten of diensten nog beter kennen (je wil hem of haar in de know-like-trust-reis meenemen).

Maar het allerbelangrijkste waarom je wil dat jouw ideale klant naar jou toe komt, is misschien wel dat je pas dán data kan verzamelen via Google Analytics, die jou inzichten geven over de koopbereidheid van je ideale klanten of waar de klant/ bezoeker zich in de customer journey (klantreis) bevindt.

Over Saskia Veltenaar - De Online Techgirl

De Online Techgirl – Saskia Veltenaar

Zo… even polsen… Heb je tot dusver al interessante inzichten gekregen? ❣️
Maar ik heb nog meer voor je hoor!

6 MANIEREN ZIEN HOE JE MET SOCIAL MEDIA MEER UIT JE WEBSITE KAN HALEN!

“6 manieren???” Klinkt nu al goed, hè?!

✔️ 1. Vertel je verhaal

Op je website kun je jouw verhaal nog uitgebreider vertellen dan op sociale media, wat toch eigenlijk altijd vluchtige kanalen zijn. Bezoekers scrollen snel door hun feed en zijn snel afgeleid. Een goed ontworpen professionele website kan jouw aanbod aan producten en diensten echt goed etaleren, zelfs met social proof in de zin van reviews. Dit komt het engagement én de conversie ten goede.

✔️ 2. Meer vertrouwen

Ondernemers die een professionele website (laten) maken stralen vaak meer professionaliteit en geloofwaardigheid uit. Denk maar eens hieraan: Als je nog nooit van een bedrijf of merk gehoord hebt en je gaat online op zoek dan geeft een eigen website meer vertrouwen dan een simpele Facebook, Instagram of LinkedIn Pagina.

✔️ 3. Meer nieuwsbriefabonnees

Websitebezoekers zijn een potentiële doelgroep voor vele soorten campagnes, waaronder informatieve nieuwsbrieven, maar natuurlijk ook promotiecampagnes met nieuwe aanbiedingen. Een strategisch geplaatst invulformulier op jouw website kan de bezoekers van jouw website aanmoedigen om zich in te schrijven op de nieuwsbrief. En op social media kan je een overtuigend verhaal vertellen waarom mensen aandacht moeten besteden aan jouw business en dus moeten doorklikken naar jouw website.

✔️ 4. Laat je expertise zien

Specifieke content op jouw website laat jouw ideale klant zich begrepen voelen. Op deze manier betrek je hem of haar voor langere tijd en stimuleer je conversie. Sociale media biedt de mogelijkheid om je expertise te delen en aandacht te krijgen. Wanneer iemand vanaf social media doorklikt naar jouw website kan je hem of haar dus begeleiden naar nog meer diepgaande content, zoals toffe blogberichten en mooie case studies, zodat jouw autoriteit en expertstatus nog beter uit de verf komen.

✔️ 5. Beter scoren in Google

Met zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO (de juiste trefwoorden, beschrijvingen en linkopbouw op jouw website) genereer je samen met social media meer waardevolle organische bezoekers.

✔️ 6. Meer informatie over je doelgroep

Via Google Analytics op je website kan je bijhouden welke pagina’s bezocht worden om daarna gerichte en geautomatiseerde online marketing campagnes te creëren op basis het gebruikersgedrag op jouw website. Retargeting van bezoekers is één van de meest efficiënte online marketing technieken. Social media engagement kan je goede inzichten geven over de gewoontes en voorkeuren van je publiek. Met website-data daarentegen breidt je je dataprofielen op belangrijke manieren uit

Ik denk dat je nu (nog beter) inziet wat de waarde is van een website met sterke inhoud. Misschien voor jou een mooi moment om een nieuwe of een vernieuwde website neer te zetten?

VRIJBLIJVENDE AFSPRAAK?

Als De Online Techgirl help ik ondernemers met het maken van heldere websites met sterke inhoud. Wanneer je een website laat maken bij mij kan dit al voor € 650. Wil je hier graag eens over verder praten? Maak gerust een vrijblijvende afspraak om te zien wat ik voor jou kan betekenen

Over Saskia Veltenaar – De Online Techgirl

Wie is Saskia?
Naast Digiwijzeres ook web- en academydesigner en duizendpoot met een liefde voor techniek, inspireren en creëren. Ik ben gespecialiseerd in het ontwerpen van WordPress websites en Learndash online academies.

Voor veel ondernemers is het technisch Chinees achter de schermen van een website of academy, maar voor mij voelt het als een groot feestje. Vinkje hier, linkje daar… Ik neem het technische gedeelte graag voor je uit handen en leer ik je daarna hoe je zelf aanpassingen kunt doen. Hoe fijn klinkt dat?

Share:

More Posts

GASTBLOG INDIENEN?

Ontzettend leuk dat je bereid bent een gastblog te schrijven of een masterclass/webinar te geven voor Het Virtuele Ondersteuners Platform.
Via dit formulier kun je aangeven wat jouw voorkeur heeft, wat het onderwerp is en hoe je er invulling aan wil geven.


Gastblog

Deze vragen gaan enkel over het aanleveren van een gastblog. 


Webinar/Masterclass

Deze vragen zijn relevant wanneer je een masterclass of webinar wilt geven in de FB community


Call To Action

In deze sectie kun je aangeven of je al een 'call to action' hebt gedacht. Een weggever, zoals: e-book, checklist, 1-op-1 sessie, etc.


Graag contact:

Je hebt aangegeven graag eerst contact met mij te willen. Dat is absoluut prima. Je kunt mij bellen op 0625277907 (of appen) of stuur een mail naar steljevraag@hetvirtueleondersteunersplatform.nl

Aanleveren blog

Heb je al een geschreven blog? Dan kun je hem in deze sectie insturen. Ik zal hem vervolgens beoordelen.

In het uiterste geval kan het zijn dat het niet aansluit bij de doelgroep, of kan ik mij niet vinden in de schrijfstijl (al kan ik mij dat niet voorstellen). In dat geval neem ik eerst nog even contact met je op.


Graag contact:

Je hebt aangegeven graag eerst contact met mij te willen. Dat is absoluut prima. Je kunt mij bellen op 0625277907 (of appen) of stuur een mail naar steljevraag@hetvirtueleondersteunersplatform.nl

Laatste gedeelte

Nog enkele laatste vragen over de beste manier om in contact te komen met elkaar


Manier van contact

Super dat je jouw gastblog/masterclass/interview aan het online platform toevertrouwd. In deze laatste stap wil ik nog paar laatste vragen aan je stellen.