In deze blog geef ik jou 12 krachtige tips hoe je het beste een blog kunt schrijven zodat leads deze ook gaan lezen.
Blogs schrijven is best leuk om te doen, zeker als je je houdt aan bepaalde spelregels die ervoor zorgen dat je blog Informatief en inspirerend is om te lezen. Met de waarde die je geeft kun je jezelf laten zien als de expert die je bent.
De meeste mensen die over een bepaald onderwerp meer te weten willen komen gaan vaak als eerste op zoek via Google. Wanneer je je titel en daarmee je SEO teksten goed hebt bedacht komen ze uiteindelijk terecht op jouw website. Dat is immers ook wat je wil.
Je wil graag je expertise laten zien.
Wanneer je een blogbericht gaat schrijven implementeer dan deze 12 krachtige tips voor een goed converterende blogbericht.
TIP 1: Titel
Start met een pakkende en krachtige titel. Wees met het kiezen van je titel zo concreet mogelijk. Waar gaat je blogbericht over? Wat zijn je kernwoorden?
Tip 2: ZORG DAT HET GOED LEESBAAR IS
Maak vooral goed gebruik van witregels. Zorg dat je gebruik maakt van de H1 – H2 – H3 kopregels. Dit zijn de kopregels waarop je vindbaar bent op Google. Maak korte alinea’s. Gooi er af en toe een quote in. Kortom: Maak je blogbericht aantrekkelijk om te lezen.
TIP 3: Maak een goede inleiding
Wanneer je een lange blog schrijft is het zeker belangrijk om een inleiding te schrijven. Want wanneer ze klikken op je link naar je blogbericht zijn ze geïnteresseerd. Maar kom je niet snel to the point dan ben je je lezer snel kwijt. En dan staat in je statistieken op Google Analytics, wel dat je bezoekers op je website hebt gehad, maar het bounce rate is dan wel weer hoog.
Tip 4: MAAK HET PERSOONLIJK
Deel je visie, je ervaringen, geef je eigen draai eraan. Zorg dat je Authenthiek blijft in al je marketing uitingen. Alleen op die manier kan je echt het vertrouwen gaan winnen bij je leads en je klanten.
TIP 5: Maak het interactief
Dat is zeker voor je bereik en de statistieken op Google heel goed. Want hoe meer interactie er zit op een blogbericht hoe hoger je word gescoord op Google.
Je kunt natuurlijk een bevriende ondernemer vragen om als eerste te reageren op je blogbericht. Want soms is het lastig voor mensen om over een bepaalde drempel te gaan. Dan helpt het vaak wel als er al iemand je voor is geweest. Om daarmee de interactiviteit te verhogen.
TIP 6: MAAK DE BLOG OOK AANTREKKELIJK OM TE ZIEN
Maak ook aantrekkelijke visuals voor in je blogbericht. En zorg dan vooral ook voor de juiste formaten van je visuals.
Tip 7: VOEG CIJFERS TOE
Als je de mogelijkheid hebt om cijfers toe te voegen in je blogbericht doe dat dan ook. Het is zeer aantrekkelijk om te lezen over de 4 manieren van doelen stellen dan dat je schrijft doelen stellen hoe kan je dat het beste doen.
TIP 8: Creëer waarde
Speel in op de vragen die speelt bij je doelgroep. Of vraag het je doelgroep. Dat kan al heel snel door in je story’s een poll toe te voegen. Of een korte enquête.
Tip 9: Vraag het Google
Of vraag het Google. Typ een zoekwoord in, en je ziet gelijk wat er nog meer gevraagd word.
Bijvoorbeeld: ‘online zichtbaarheid’
Dan zie je meteen Online zichtbaarheid quiz – vergroten – belang wat is – bedrijf vergroten – zichtbaarheid op social media.
TIP 10: Call to Action
Voeg altijd een CTA toe in je blogbericht. Dat kan aan het einde zijn, of halverwege. Precies hoe het past bij jou en je bericht wat je wil plaatsten.
Dat kan zijn, of ze zich in willen schrijven voor je inspirerende tips. Noem het vooral geen nieuwsbrief. De mensen zijn een beetje nieuwsbrief moe.
Maar het kan ook een content-upgrade zijn. In dit blogbericht staan 4 manieren om je doelen te stellen. Wil je meer weten download dan de rest.
Tip 11: Werk aan je listbuilding
Als je ook nog eens in je CTA (Call to Action) de mogelijkheid bied om zich in te schrijven voor jouw “inspirerende” emails (Nooit zeggen nieuwsbrief want de mensen zijn nieuwsbrief moe) Dan kan je ook nog eens bouwen aan je Listbuilding.
TIP 12: Zorg voor de ‘Know Like En Trust’ factor
Doordat je mooie converterende blogberichten schrijft met veel waarde tips en jouw kennis, creëer je de Know Like en Trust factor. Wat natuurlijk je bedrijf veel goeds doet. Daarmee trigger je ze ook om je producten of diensten te gaan kopen en laat je ze terug komen naar je website.